לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
ציפורה בת דוד
7105
בחודש אלול אנו אומרים פעמיים ביום (תהילים כ"ז): "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש, שבתי בבית ה' כל ימי חיי, לחזות בנעם ה' ולבקר בהיכלו". יש בקשה: "אחת שאלתי", ולא יותר; בלי ערבוביה. צריך להיות רצון אחד, ולא שניים. החיוב הוא להיות מוחלטים ברצון לשבת בבית ה', כפי שהיו אבותינו מוחלטים בחודש אלול ברצונם לקבל את הלוחות, ולא לשנות את הרצון בכל פעם מחדש. ועל כך אנו למדים אף מפרשיות השבוע, שבהן התורה מצוה עלינו: "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב... ובחרת בחיים" וגו' (דברים ל'). יש צורך לבחור בחיים, ולא להתנדנד ממקום למקום. רק בשעה שהבסיס הוא "אחת", יש מתיקות של תורה. כל אחד מרגיש בערבוביה, והעבודה באלול היא ללחום כנגד הערבוביה של השטן, והפסוק "אחת שאלתי" וגו' הוא תמצית העבודה שלנו. "שבתי בבית ה'" רק זאת, ולא יותר, בלי ערבוביה, ואז יש סייעתא דשמיא להצלחה. לכך מיוחדת עת הרצון באלול.
בתחילת המזמור אומר דוד המלך: "אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח" ומפרש האבן עזרא - "בזאת" הכוונה במה שאנו אומרים להלן בפרק - "אחת שאלתי מאת ד'", וכוונתו, כשלאדם ברור לו מהי הבקשה האחת שלו זו הנקודה שמקנה לו את הביטחון. ובעז"ה אנו מתפללים שתפלתנו אלו יהיו משאלת ליבם של כל ישראל לקראת השנה ה
1 תגובותב1 דיונים
א אורח |כ"ז טבת תשפ"ה מכת דבר האם ניתנה התראה לפני?
הלכות קבלת שבת מוקדמת
איך מותר להכין קפה בשבת?
תשועת ה' בדרך לניצחון במלחמה
איך ללמוד גמרא?
הלכות שטיפת כלים בשבת
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
זמן הדלקת נרות חנוכה
מה המשמעות הנחת תפילין?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
איך נראית נקמה יהודית?
מהדורות החדשות במצרים שדיברו על ישראל

חמדת השבת: עד היכן ברכת זימון
הרב בצלאל דניאל | אייר תשפ"ה
