- משפחה חברה ומדינה
- כשרות
5
אם צריך לברך שהחיינו בגלל ראש השנה (לפי הגר"א לא צריך פרי חדש כי מברך על היום החדש)
או שני הימים נחשבים ליום אחד ולכן לא צריך לברך.
חכמינו ז"ל תקנו את ברכת שהחיינו בגלל השמחה בפרי חדש או בגד חדש וכדומה. באמת מעיקר הדין יש לברך בראיה הראשונה של הפרי או הבגד. אולם היות ואדם שמח יותר באכילה הראשונה או בלבישת הבגד(כי לפני זה אולי יצטרך לתקן את הבגד) לכן תקנו לברך את הברכה בסמוך ללבישת הבגד או אכילת הפרי.
אלו מקרים מחייבים לברך?
כאשר הפרי/ירק נמכרים כל השנה ולא ניכר הפרי/הירק החדש – אז אין לברך שהחיינו כי אין שמחה בפרי חדש. לדוגמא תפוח אדמה ולימונים משווקים כל השנה לכן מי שלא מבחין בן חדש לישן ואין לו שמחה בחדש לכן אין לו לברך שהחיינו.
רוב פרי הדר חוץ מלימון לא משווקים כל השנה לכן פשוט שצריך בפעם הראשונה לברך עליהם שהחיינו. פרי שיש לו כמה צבעים וטעמים לכן השמח צריך לברך על כל צבע של הפרי. בפירות יבשים שנמכרים כל השנה כולל תמרים אין לברך עליהם שהחיינו אלא כאשר ניכר הפרי החדש כגון: תמרים טריים / צהובים.
בעזרת ה' נזכה ששמחת חג הסוכות תמשך כל השנה
מהי עיקרה של הגאולה?
איך נראית נקמה יהודית?
האם הניסים שקרו במצרים יכולים לקרות גם היום?
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
רמב"ם וכוזרי
הלכות שטיפת כלים בשבת
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
הצוואה של חללי צה''ל לעם ישראל
מדוע ראש השנה זכה להיות שני ימים וכיצד מתנהלים בחג כזה?
פיתרון יוסף לחלומו של פרעה
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד

הלכות טבילת כלים
הרב אליעזר מלמד | כח אדר א תשס"ח

מנהגי אבלות בספירת העומר
הרב אליעזר מלמד | אייר התשס"א

יחסו של הרמב"ם לקמעות, לצירופי השמות ולפעולותיהם
שיעור 70 - ח"א, השלמת פרק סב
הרב בן ציון אוריאל | ט"ז שבט התש"פ
