שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • גזל ונזיקין
קטגוריה משנית
שאלה
היה לי קו של וויז בלבד, במחיר של 6 ש"ח בחדש בלבד, לכמות גלישה מצומצמת [100 מ"ב] וההסכם היה שאם אני משתמש יותר, אני משלם עוד 6 ש"ח. והנה אני רואה שאני משלם רק 6 ש"ח בחדש ולא יותר, בשיחה עם שירות הלקוחות התברר שאכן חרגתי מהכמות, ומה שלא שלימתי על זה: "זה ברכה" [זה היה לשון הפקידה שאתה דברתי]. היא הוסיפה ואמרה שכנראה זה לא יעבוד לי יותר החדש, כי אני בחריגה- אבל זה כן עובד...האם עלי לעשות עוד משהו בנידון, או אולי כיון שהם מודעים לתקלה ולא עושים דבר, יש כאן מחילה? או אולי אין בסמכותה של הפקידה למחול?
תשובה
שלום וברכה, מסתבר כמו שכתבת שאין בסמכות הפקידה למחול, אך יכול להיות שמה שאמרה זו לא מחילה אלא שאין להם מה לעשות במצבים כאלו והם ממשיכים לתת את השירות למרות התקלה. באופן כללי אנו אומרים לי שאין אדם חוטא ולא לו, וכך כאן שאין לפקידה רווח בזה שלא טיפלה או הפנתה את מה שאמרת לה לאחראי, ניתן לסמוך על דבריה. בפרט שהבעלים העמיד אותה מול הלקוח ואמר ללקוח לפנות אליה לברר מה המדיניות של החברה, אם התברר שפעלה ללא סמכות יש לשלם על השירות הנוסף שקיבלת בחינם. בברכה, הרב משה מאיר אבינר
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il