- הלכה
- קדיש
502
שאלה
ידוע הכלל שאין עונים אמן על ברכה שלא נשמעה בבירור. האם אותו הכלל נוהג גם בעניית אמן על קדיש במידה והאומר קדיש נשמע מקוטע או לא שלא נשמעו חלקים מהקדיש? ומה הדין לגבי עניית "ברוך ה’ המבורך" ולגבי קדושה בחזרת הש’’ץ, במידה ואלו לא נשמעו כראוי מפאת רעשים בבית הכנסת או בשל קול חלוש של הש’’ץ?
תשובה
לגבי עניית אמן של קדיש, זהו אותו דין. אבל לקדושה ולברכו אפשר להצטרף אף-על-פי שלא שמע בבירור את הש"ץ.