- הלכה
- תכלת
232
שאלה
באחת התשובות שלו כתב הרב שהקשירה הנכונה של ציצית תכלת היא בשיטת הרמב"ם וכך סברו המקובלים. הרב יכול לתת מקורות לכך?
תשובה
התורה התירה לעשות כלאיים בציצית ובכדי שיהיה לזה דין כלאיים צריך לקשור את חוטי הפשתן. קשר עליון דאורייתא - קודם כל עושים קשר מדאורייתא ואח"כ את הליפופים. מוזכר בתלמוד שיש ללפף או שבע חוליות שבכל אחד שלוש או שלוש עשרה, שהם כנגד שבעה רקיעים והחללים שביניהם. בציצית לבן נהגו לקשור שבע, שמונה וכו' אולם עם חידוש התכלת אנחנו נוהגים לפסוק כרמב"ם, שיש לשים בכל כנף חוט אחד של תכלת, מאחר והאור שמח מוכיח מהירושלמי כרמב"ם וכך גם אומרים בשם האר"י ז"ל.

הלל בברכה לספרדים
הרה"ג יעקב אריאל | ב ניסן תשס"ג

הלל בליל ימים טובים
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ד אייר תשס"ג

תפילת שחרית במעמד יחיד
הרב יצחק גרינבלט | י"ח אייר תשע"ח

הלל ביום העצמאות וביום ירושלים
הרה"ג דוב ליאור | כ"ד אדר ב' תשע"א

קריעת בגדי סוטה - הסבר המשנה
הרב חיים שרייבר | ב אייר תשפ"ה

גילוח ותספורת ביום עצמאות שהוקדם
רבנים שונים | ב אייר תשפ"ה

סנהדרין קד - כיצד אכלו ה-נשבים בשר ויין?
הרב חיים שרייבר | ב אייר תשפ"ה
