- מדורים
- שו"ת "במראה הבזק"
498
קיטו, אקוודור Quito, Ecuador
אדר א' תשנ"ב
שאלה

שו"ת "במראה הבזק" (544)
רבנים שונים
393 - עניית אמן על ברכת "יראו עינינו"
394 - תוקפו של גיור קונסרבטיבי לעניין הצטרפות לקהילה
395 - מכירת מקוה שמצבו רעוע
טען עוד
כדאי להזכיר שבקהילתנו יש הרבה מקרים של גיורים שנעשו ע"י "רב" לפני כמה שנים ובקהילה הם נחשבים כיהודים גמורים, ולכן ילדיהם עושים בר-מצוה בלי ספק מצידם, ומאוד קשה להתנגד לזה, מכיוון שזה חלק לא מבוטל מהקהילה.
האם יש אפשרות במקרה הזה לקבל את הגיור הקונסרבטיבי אך ורק לענין הבר-מצוה, או בכל אופן לדחות אותם.
תשובה
מן הראוי להתנגד בכל תוקף לכל הכרה בגיור קונסרבטיבי, ויש להדגיש כי גוי שעבר תהליך "גיור" שכזה, נשאר בגיותו ואיננו נחשב ליהודי 1 .
בהתחשב במצב המיוחד של קהילתך, ואם אמנם אינך יכול לעמוד בלחץ, ויהיה חשש לביטול מוסד הרבנות האורתודוקסית בקיטו אקוודור, אזי יש לרשום את "המתגיירים" הללו בפנקס הקהילה כגויים בצורה ברורה ומפורשת, ואלו לעניין שיתופם בחיי-הקהילה אפשר להקל בדיעבד בכל מקום שאין צורך בהיותם יהודים לצורך העניין, כגון לעלות לתורה חוץ למניין שבעה קרואים וכדו'.

הפסק טהרה לאחר השקיעה
מתוך העלון חמדת ימים | ניסן תשפ"ה

מסחר באינטרנט ושמירת השבת
מתוך העלון חמדת ימים | אייר תשפ"ה

כתיבת שם משפחתו של גר בכתובה
מתוך העלון חמדת ימים | שבט תשפ"ה

דין כהן שנשא גיורת לעניין עליה לתורה ולהיטמא למת
רבנים שונים | ב' אלול תשפ"ד
איך מותר לנקות בגדים בשבת?
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
איך אדם יכול לדאוג שיאהבו אותו?
תשועת ה' בדרך לניצחון במלחמה
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
למה ללמוד גמרא?
עירוב תבשילין
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
מדוע קוראים את מגילת רות בשבועות?
כשר קצר ולעניין!
האם הניסים שקרו במצרים יכולים לקרות גם היום?